Egy informatika tanár feljlődéslélektana

Egy informatika tanár feljlődéslélektana

Valahogy volt eddig is ...

2017. október 20. - Zsoltinform

Sok éve már, hogy először kerültem számítógép közelébe. A középiskolában végzősként nézhettem, hogyan marakodnak a műszakis tanárok a HT-1080z számítógépen... Aztán sokáig csend. Valahogy másképpen alakult. A kilencvenes évek elején kerültek a munkahelyemre XT-k és 286-osok. Lelkes középiskolás gyerekek mutatták, hogyan kell betölteni a "Forma-1" játékot. Gondoltam, ha ők meg tudják csinálni, nekem - akkor már diplomás emberként - nem jelenthet gondot. Nagy levegőt vettem, majd vásároltam három havi fizetésemből egy 386-os gépet!

Na jó, de most mi legyen? Mire vettem én számítógépet? Feladat nem  volt, a játékot meg már untam. Ezidőtájt nem igen lehetett mást csinálni, elkezdtem "pascalozni". Jó lecke volt, indulásnak. Később már a másoddiplomám már számítástechnikai szakmérnök címet viselte. Ekkor már informatikát tanítottam egy általános iskolában, lévén, az első diplomám az tanári volt. Évekre elvitt a Logo, és a feladatokból adódóan az office.

Időnént még előjött a Pascal és néha a C, de semmi különös.

A kilencvenes évek második felében már lehetőség nyílt grafikus felületen való fejlesztésre, megismertem a híres Delphi 3-at, amit meg is VÁSÁROLTAM! Innen, kb 15 éves fejlesztői időszak következett, egyszerű, majd bonyolultabb ügyviteli programok formájában. Hasított a dolog, sok volt a munka! 2000-től már két iskolában tanítottam és voltam rendszergazda, mellette persze a fejlesztés...

Akkortájt jött a Linux, ami az OSX-ig kitöltötte a kalandvágyomat. Amikor kb 4 éve megvettem első MacBook-omat, hirtelen elmúlt az OS mánia.

A gimiben akadt néha egy-egy diák, akit érdekelt a programozás, adatbázis-kezelés, de nem elégítette ki a szellemi  étvágyamat.

Igény híján elhatároztam, kezdek magammal valamit, nem akarok visszafejlődni, vagy agyilag eltunyulni.

Az én szoftver-fejlesztői tudásom még desktop rendszerekre volt jó, a világ azonban elment mellettem. Elkezdtem keresgélni az online képzési lehetőségek között és akkor találtam rá a CodeBerry Programozóiskolára. Rövid tanakodás után úgy döntöttem, hogy belevágok és átutaltam az első havi díjat. Azonnyomban neki is kezdtem a tanulásnak. HTML, CSS. Sok dolog ismerős, de ismétlésnek és rendszerezésnek kiváló. Azért néhány új dolgot is találtam. Jók a magyarázatok, bár néha többször át kell olvasnom, mire világos lesz, mi a feladat. Persze ez betudható annak is, hogy este, munka után állok neki a tanulásnak.

Azt, hogy mi lesz belőle, még nem tudom, de akár a tanításban, akár későbbi munkavállaásban tudom majd kamatoztatni az itt megszerzett tudásomat, nem veszíthetek semmit:)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoltinform.blog.hu/api/trackback/id/tr1813039502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása